torsdag 3. februar 2011

Løk fat

Løk fat :)

En litt annen måte å bruke løker på.
Jeg hadde en del perleblomst løker som hadde blomstret av.
Så hvorfor ikke bruke de på en annen måte.
Jeg har her laget et fat med stearin og løkene :)
I fate så har jeg lagt rosa vanda orkider og ceropegia ranker.










Her ser du hvordan jeg lagde fatet :)
Først så har jeg smeltet stearin.
Så har jeg vaska løken for jord og latt de tørke litt.
Man heller litt stearin i bunn av fatet ( her har jeg brukt et glass fat )
så begynner du å plassere løken i fate og heller på litt og litt stearin der du  fester løkene.
ikke hell i alt på en gang for da stivner stearinen før du får festet løkene :)
og vips så har du et fat.
La det tørke litt før du holder glass fatet under varmt vann så sterinen slipper.


Har også laget et arrangement med hamp tråd som jeg har dyppet i stearin
morsomt å leke seg litt :)

3 kommentarer:

  1. Så utrolig smart! Og kjempefint!!
    Virkelig kreativt :)

    SvarSlett
  2. Nydelig og raffinert arrangement! Lærer mye av deg, tenker jeg skal prøve på noe lignende. Har akkurat ryddet bort noen avblomstrede perleblomster, tenkte jeg skulle la dem stå i bortgjemt til jeg får gravd dem ned i hagen. Nå blir det kanskje noe annet, men neppe så stilig som hos deg. Ha en fin dag og takk for inspirerende innlegg:)

    SvarSlett
  3. Hei:) SÅ fint og så kreativt! Jeg har pyntet med løkblomstene jeg kjøpte hos deg i dag:) Ha en fin helg!

    SvarSlett